لزومات انتخاب کاغذ دیواری

خلاصه این مطلب

تنوع بسیار زیاد انواع کاغذدیواری های موجود در بازار که بااندازه هاوطول و عرض های متفاوت عرضه می شوند بسیاری مواقع خریداران رادر محاسبه هزینه ها وهمینطورمحاسبه درست میزان کاغذ دیواری موردنیاز دچاراشتباه وسردرگمی میکند. ازسوی دیگرچون دیوارهای خانه بطورکامل، مستقیم ودارای یک سطح نیست وبیشترخانه هادارای ستون ودیوارهای کاذب وغیرمفیدهستند، بنابراین ازرول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود. برای اینکه کمتر بااین مشکل مواجه شوید،بهتر است متراژ دیوارها ومیزان پرتی هارا بطور کامل اندازه بگیرید.

نویسنده مطلب

راستین دیزاین

تاریخ انتشار

17 آبان 01

تعداد بازدید

542 بازدید

لزومات انتخاب کاغذ دیواری

دلیل سختی انتخاب کاغذ دیواری این است که تنوع بیشماری از کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ و هم‌چنین جنس پشت کاغذ دیواری در بازار موجود است که باید از بین این تنوع بیشمار، مناسب‌ترین گزینه را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب و استفاده کنید
یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای‌ آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، این است که شما قبل از رفتن به فروشگاه‌ها برای انتخاب و خرید، ایده و طرحی واضح و شفاف از آنچه می‌خواهید داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است. ما در ادامه بررسی نکته هایی میپردازیم که شما می توانید با در نظر گرفتن آن نمونه مناسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

توجه به سبک دکوراسیون

در دکوراسیون خانه و فضاهای بزرگ نیاز به رعایت تمامی قواعد در انتخاب طرح و رنگ ندارید. شاید مهم ترین مسئله در این حالت ، توجه به هارمونی کاغذدیواری با سایر اکسسوری ها مانند مبلمان ، پرده و یا سایر وسایل باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که برای خانه ای با دکوراسیون کلاسیک و سنتی به دنبال کاغذدیواری با همین طرح ها باشید.همچنین در فضاهایی با طراحی مدرن و امروزی، گزینه مناسب استفاده از کاغذ دیواری با طرح و رنگ مینیمال است. نکته دیگر در نحوه انتخاب کاغذ دیواری توجه به نوع کفپوش خانه و طرح کلی دکوراسیون است. فراموش نکنید که یک کاغذدیواری ناهماهنگ با دکوراسیون خانه، می‌تواند زیبایی فضای دکوراسیون و جلوه کاغذدیواری را از بین ببرد.

سبک کاغذ دیواری

بررسی میزان نور موجود در فضا

فاکتور مهم دیگر در انتخاب کاغذ دیواری ، توجه به میزان نور طبیعی موجود در فضا است. اگر پنجره های اتاق پذیرایی و سالن به سمت جنوب و غرب باشند ، به این معنا است که در طول روز به اندازه کافی نور به داخل فضا وارد می شود. به همین دلیل دست شما در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری بازتر است و گزینه‌های بیشتری دارید. در چنین فضایی می‌توانید از کاغذ هایی با رنگ تیره نیز استفاده کنید.اما در صورتی که پنجره به سمت شمال و شرق باشد، نور کمتری در فضا دارید و بهتر است به دنبال کاغذدیواری با رنگ های شاد و روشن باشید. با این کار از تاریک و کوچک به نظر رسیدن شدن فضا جلوگیری می‌کنید.

کاغذ دیواری لوکس

توجه به هارمونی

شما با انتخاب متریال های مختلف در دکوراسیون ، به دنبال زیباتر کردن خانه و فضای منزل خود هستید. بنابراین باید بین کاغذدیواری و سایر فضا نیز هارمونی برقرار شود. اگر اتاق پذیرایی و سالن خانه شما دارای وسایل زیاد و شلوغ است ، بهتر است طرح کاغذ دیواری ، ساده و خلوت باشد. همچنین از انتخاب رنگ های تند و شلوغ نیز اجتناب کنید. زیرا در این صورت پذیرایی نمایی شلوغ و درهم ریخته به خود خواهد گرفت. همچنین اگر مبلمانی دارید که ساده و بدون طرح های شلوغ و درهم است ، می توانید کاغذدیواری با طرح  و رنگ بیشتر انتخاب کنید تا توجهات را به سمت خود جلب کند.

کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب دیوار مناسب

شاید خیلی‌ها به این نکته توجه نکرده باشند و به‌اشتباه تمامی دیوارهای خانه خود را کاغذ دیواری کنند و بدتر از آن این‌ که تمام دیوارها را یک طرح کاغذ دیواری کنند. این روش، روشی بسیار قدیمی است. اگر می‌خواهید دیزاین منزل شما بسیار شیک، امروزی و در عین‌ حال طوری باشد که دچار دل‌زدگی نشوید بهترین انتخاب این است که از چند کاغذ دیواری در طرح‌های مختلف و در ابعاد مختلف استفاده کنید. معمولاً برای این کار دیواری که مبلمان را رو بروی آن قرار می ‌دهید و بزرگ‌ ترین مبل در کنار آن قرار می‌گیرد را انتخاب کنید معمولاً مبل‌ های سه‌ نفره و دو نفره در کنار بزرگ ‌ترین ضلع دیوار قرار می ‌گیرند و آن قسمت از پذیرایی مناسب ‌ترین قسمت برای کاغذ دیواری کردن است. برای مکان ‌های دیگر خانه مثلاً اتاق‌ خواب هم می‌ توانید از قسمتی از دیوار که برش ندارد مثلاً قسمت ورودی درب یا پنجره را برای کاغذی کردن انتخاب نکنید و قسمتی که برش ندارد را برای نصب کاغذ دیواری انتخاب کنید. مثلاً قسمتی که تخت شما رو بروی آن قرار می ‌گیرد می ‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دیوار کاغذ دیواری

نکات مهم قبل از خرید کاغذ دیواری

  • همیشه از گذشته شنیده‌ایم که هر گرانی بی‌ دلیل نبوده و هر ارزانی بی‌ حکمت نمی‌ باشد. قطعاً با انتخاب متریالی با کیفیت شما می‌ توانید خیالی راحت بابت طول عمر آن داشته باشید. برای خرید کاغذ دیواری شما به ۲ نکته اساسی باید توجه کنید. ابتدا اینکه چقدر می‌ خواهید برای اجرای این طرح هزینه کنید و دومین مورد این که چه مقدار از مساحت منزل خود را می ‌خواهید با کاغذ بپوشانید. با در نظر گرفتن این ۲ نکته شما می توانید اقدام به خرید تعداد رول های مناسب کنید. وقتی‌ که شما بودجه مناسبی را در نظر بگیرید قطعا می ‌توانید کاغذ دیواری با کیفیت‌ تر برای خانه خود انتخاب کنید که قطعا بر روی زیبایی آن نیز تاثیر خواهد گذاشت.

  • اتاق های بزرگ را می شود با انواع کاغذ دیواری تیره کوچکتر کرد و نهایتا حس آرامش را در آنها بیشتر به وجود آورد. برای این که فضای عاری از شلوغی و بی نظمی داشته باشید از انواع کاغذ دیواری گلدار با رنگ ملایم استفاده کنید و اگر فضای پر انرژی و هیجانی دوست دارید از انواع کاغذ دیواری شاد و درخشان استفاده کنید. کفپوش و کاغذ دیواری باید مناسب هم باشند.خانه ای با کفپوش ساده باید کاغذ دیواری های  گلدار استفاده کرد و کاغذ دیواری های بدون طرح برای کفپوش هایی که ساده نیستند استفاده می گردد. برای پوشانده ترک های دیوار از انوع کاغذ دیواری گلدار و تکرار شونده می شود استفاده کرد.و همچنین از این نوع کاغذ دیواری می شود برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک استفاده کرد.

  • فضاهای بزرگ را با کاغذ دیواری با طرح های بزرگ می توان کوچکتر و دوستانه تر و فضاهای خیلی بزرگ را کوچکتر نشان داد. رنگ روشن در کاغذ دیواری باعث بزرگتر به نظر رسیدن اتاق های کوچک و صمیمی تر کردن فضا می شود. اگر سقف خانه ای بلند بود می توانیم از شکل و طرح هایی با خطوط افقی برای کاغذ دیواری استفاده کنید.