چوب پلاست

خلاصه این مطلب

نویسنده مطلب

راستین دیزاین

تاریخ انتشار

02 خرداد 99

تعداد بازدید

413 بازدید

چوب در کنار ویژگی های برتری که نسبت به سایر مواد و مصالح ساختمانی،همچون آهن،فولاد،آلومینیوم و پلاستیک دارد، به معایبی طبیعی نیز دچار است.در راس این معایب، خاصیت جذب و دفع آب است که موجب واکشیدگی و هم کشیدگی چوب و در نتیجه ناپایداری ابعاد آن می شود. از دیگر معایب چوب تخریب آن توسط قارچ ها، باکتری ها و حشرات است. بنابراین برای بهبود خواص چوب و رفع معایب اشاره شده،روش های گوناگون اصلاح و حفاظت چوب به وجود آمده است. یکی از روش های اصلاح چوب ساخت کامپوزیت های چوب پلاست است.

کامپوزیت های چوب پلاست که به اختصار WPC نامیده میشوند،گروه جدیدی از مواد مرکب اند که در طی سالیان اخیر بسیاری از محققان و نیز بخش عمده ای از صنعت به آن توجه نشان داده اند. کامپوزیت چوب پلاستیک از ترکیب دو فاز طبیعی و مصنوعی تشکیل شده و ویژگی های هر دو ماده اصلی تشکیل دهنده اش را داراست. این کامپوزیت ها مزایایی همچون:

کمترین انبساط و انقباض در شرایط مختلف آب و هوایی،مقاومت در برابر ضربه و خش، مقاوم در برابر نفوذ حشرات موذی،زیبایی و حس چوب، نگهداری آسان و کم هزینه و... 

راستین دیزاین نماینده فروش و نصب محصولات دکووود در بابلسر ، خزرشهر ، دریاکنار ، سرخرود و فریدونکنار آمادگی همکاری با پیمانکاران و سازندگان عزیز می باشد .