انواع متریال های بین کابینتی

خلاصه این مطلب

اشپزخانه یک اتاق در خانه است که می‌تواند چندین نوع متریال، در کاربردهای مختلف در آن استفاده شود و همه آن‌ها به آشپزخانه شما زیبایی ببخشند. اغلب پس از نصب کابینت‌ها و پیشخوان، باید فضای بین کابینتی را با متریال‎های مختلف پوشش دهید، این مسئله بستگی به نوع متریال انتخابی شما دارد. 1. نصب بین کابینتی سنگی 2. دیوارپوش کاشی و سرامیک 3. دیوارپوش‏‌های فلزی 4. دیوارپوش چوبی 5. دیوارپوش PVC

نویسنده مطلب

راستین دیزاین

تاریخ انتشار

12 آبان 01

تعداد بازدید

209 بازدید

انواع بین کابینتی سنگی:

انواع مختلفی از سنگ در دسترس است که انتخاب آن‌ها به سلیقه و فضای آشپزخانه شما بستگی دارد که به دنبال یک نمونه ساده باشید یا بخواهید از سنگ‌های خاصی در فضای بین کابینتی استفاده کنید. بین کابینتی سنگ آنتیک، بین کابینتی سنگ تراورتن و بین کابینتی سنگ کورین از انواع دیوارپوش سنگی مناسب آشپزخانه هستند.

بین کابینتی سنگ آنتیک


از بین انواع کاشی بین کابینتی، سنگ‌های آنتیک رنگ‌های ماتی دارند و می‌توانند فضای آشپزخانه را شلوغ و کوچک نشان دهند، بنابراین لازم است قبل از خرید به دقت فضا را بررسی کنید. می‌توانید این سنگ‌ها را در ادامه، در اتاق نشیمن نیز در قسمت‌هایی از اتاق اجرا کنید. سنگ‌های آنتیک به دلیل اینکه تکه‌های کوچکی هستند که در کنار هم قرار می‌گیرند، مدت زمان نصب آن‌ها کمی طولانی خواهد بود. همچنین این قابلیت وجود دارد که آن‌ها را به طرق مختلف از جمله ضربدری، جدولی و تار و پود، بین دو کابینت بالا و پایین اجرا کنید. نظافت سنگ‌های آنتیک نیز به دلیل صاف نبودن سطوح کمی سخت خواهد بود و بهتر است در آشپزخانه‌هایی که پخت و پز کمتری انجام می‌شود، نصب شوند.

بین کابینتی سنک انتیک

بین کابینتی سنگ کورین

این متریال می‌تواند به راحتی شکل بگیرد و در برابر انواع قارچ و باکتری مقاوم است. به دلیل سطوح صافی که دارد نظافت آن نیز آسان است. این ماده دارای رنگ‌های مختلف است و می‌توانید از آن برای روی صفحه کابینت نیز استفاده کنید تا فضایی یکپارچه را در قسمت کابینت‌ها ایجاد کنید. این متریال در اشکال مستطیل و مربع طراحی و تولید می‌شود.

بن کابینتی سنگ کورین

بین کابینتی کاشی و سرامیک :

قبل از انتخاب کاشی آشپزخانه بین کابینت، باید تصمیم بگیرید که کاشی در چه سطحی استفاده می‌شود. کاشی را می‌توان بر روی دیوار پشت اجاق گاز یا روی دیوار قسمت زیرین کابینت‌های فوقانی نصب کرد. کاشی را می‌توان حتی در کف آشپزخانه نیز استفاده کرد. از آنجا که دیوار بین کابینت عملکرد خاصی ندارد، کاشی‌های براق و رنگی برای بین کابینتی مناسب خواهد بود. کاشی باید در مقابل پاشش روغن داغ، چربی و تمیز کردن روزانه مقاومت بالایی داشته باشد. 

نصب کاشی به صورت افقی یا عمودی در فضا تأثیرگذار است. اگر کاشی را به صورت عمودی نصب کنید بر ارتفاع دیوار تا سقف تأکید می‌کند و برای اشپزخانه کوچک بسیار مفید است. در بسیاری از آشپزخانه‌ها، قسمت بالای اجاق گاز مکان مناسبی برای نشان دادن یک ویژگی خاص است. استفاده از کاشی‌های مربع یا مستطیل شکل در طرح‌های متنوع کمی فضای را متفاوت خواهد کرد. کاشی آشپزخانه می‌تواند ارزان باشد، مانند کاشی وینیل یا گران باشد مانند سرامیک.

بین کابینتی کاشی

دیوارپوش چوبی

برای طراحی اشپزخانه ایرانی  به سبک سنتی می‌توانید از تایل‌های چوبی بین کابینتی استفاده کنید. تایل‎های چوبی نوارهای باریک یا پهنی هستند که معمولاً از چوب طبیعی گردو، اقاقیا و بلوط تهیه می‌شوند. آن‌ها باید با ظرافت در کنار هم قرار بگیرند، نصب آسانی دارند و ظاهری زیبا به آشپزخانه شما می‌بخشند. اما همان‌طور که انتظار می‌رود، بدون مراقبت مناسب، این تایل‎ها می‌توانند به سرعت آسیب ببینند.

دیوارپوش PVC


بهداشت پانل‌های PVC بسیار بیشتر از انواع دیوار پوش های دیگر است. به این دلیل که پس از نصب آن‌ها در آشپزخانه، در برابر کپک مقاوم هستند و از رشد باکتری جلوگیری می‌کنند. از آنجا که پانل‌های PVC نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، برای افراد پرمشغله که زمان کمی برای صرف تمیز کردن آشپزخانه دارند، گزینه‌ای خارق‌العاده هستند. در محیط آشپزخانه ضروری است دیوارپوش‏هایی نصب کنید که ضد آب باشند. این پانل‌ها علاوه‌بر ضد آب بودن، در برابر آتش نیز مقاوم هستند، بنابراین نصب آن‌ها در خانه ایمن است. برخلاف کاشی‌ها، نصب دیوار پوش pvc بسیار آسان است، حتی می‌توانید آن‌ها را خودتان نصب کنید.